Otsime asju ja joonistame ennast.

-
Sel nädalal tundus, et tahaks veidi ringi kolada ja asju otsida. Enne seda veel iseennast võimalikult suurelt joonistada. Rullisime põranda paksult aluspaberit täis. See rullimine on vist üldse konkurentsitult kõige hitim osa loovustunnist ja alati kõik jaole ei jõuagi. Plaan oli samale paberile joonistada, sellepärast ka rohkem rullimist. Joonistada saaks ka väga väiksele paberile, aga plaan oli suurem - joonistada iseennast elusuuruses ja teiseks: mõte, mida väiksem laps, seda suurem paber toimib alati hästi.

Enne kui põrandale pikali jäime, siis proovisime, kas me saame ennast paberil rullida üle toa. Vahelduseks päris mõnus tegevus. Mõnele lapsele ka natuke hirmus, sest nii ebatabaline on näha, et keegi suur inimene viskab pikali ja hakkab rullima ennast mööda põrandat. Samas see on nii vastupandamatult mõnus, et tuli siiski kiusatusele järele anda ja ise ka proovida. 

Lapse keha piirjoone tegemiseks kasutasime ema, vanaema või isa abi. Lapsed pikali põrandale ja piirjoon lapse ümber :). Lapse ülesanne oli seda täiendada oma kritseldustega. Suuremad leidsid üles ja märkisid ka pildil ära tähtsamad kohad: silmad, suu, nina ja naba näiteks. Mõni täiendas ennast pildil tohutu juuksepahmakaga, teine jälle kirevate riietega. Kritseldamiseks olid kasutused mõnusad guašipliiatsid, millega on mõnus ja lihtne kritseldada.


Kui joonistamisest isu täis sai, hakkasime asju otsima. Eesmärk oli pakkuda läbivalt palju liikumist pakkuvat tegevust meisterdamisele-joonistamisele vahelduseks. Eks see õppimine ja töötamine läheb ju kõigil ladusamalt, kui vahepeal saab end sirutada ja ringi liikuda. Ruumi oli kastide, sahtlite ja karpide sees ära peidetud erinevaid asju, mida siis lapsed said uurida ja otsida ning enda jaoks sobivaid esemeid kaasa võtta.

See annab hea võimaluse a) õppida valikute tegemist; b) tunnetada oma piiri (millal on mulle küllalt) - seda nii asju valides, kui hiljem kunstitööks kasutades; c) tunnetada oma keha - tasakaal, liikumine ruumis asjad käes, kükitamine, millegi alla pugemine; d) toetada loomulikku uudishimu; g) leitud asju sorteerida, neid kirjeldada (värv, suurus, kuju, lugu).

Leitud asjadest sai igaüks teha kunstitöö oma parema äranägemise järgi. Aluseks sai valida väiksema või suurema papitüki ja asju selle peale kleepida. Kes soovis, täiendas tööd ka värvidega.

Eelmine
Meie õue lendas lind...
Järgmine
Kevad murrab lume alt läbi!

Lisa kommentaar

Email again: